just say yes!!!!!

Search This Blog

Friday, January 1, 2010

My 1st january in 2010

salam untuk sumer.....

hari nie aku gi tebuk (umah nenek) kat kuala kurau.....
sampai sane aku dah mule lah speaking banjar hahahaha...
kebetulan hari nie tam(adik pompuan ayah aku) baru jer pin dah kat taman sane...
taman desa indah....

hah! ni aku nak citer bila aku dah sampai saner...
aku sampai lebih kurang kul 3 cam tu lah....
bila kami sampai umah tu tak der tuan rumah.... yg ader husband dia jer...
tp tak layan kami sgt lah sebab dia sakit....
tapi aku tak lah kisah sgt kan....
yg aku bara dad aku dah kol cakap nak dtg.. so tuan umah jgn ler kuar umah kan...
sambut lah tetamu yg datang....
nek panas jugak aku mase tu...
bukan family aku jer ader.... tapi sume ade... ramai....

yang paling tension!!! tunggu sampai 7 ptg diorang tak balik ag...
dah tu tak dijamu minum plak...
aku tak faham ler... macam ni ker cara layan tetamu?
hmmmm kalau aku dah nek segan dah buat tetamu menunggu...
tak bagi minum pulak tu....
aduh.....

sometime aku terfikir... mane letaknyer adat orang kiter nie kan,,,
datang melawat tak disambut rapat.....
kenapa mesti dibiarkan tetamu macam tu...
kalau ade urusan pun bagi tau lah dulu..
bukan kami datang mengejut!!!!!
dah kol cakap nak dtg kul 12 pg....
hmmmm ntah ler....

No comments:

Post a Comment